Pedagogika Montessori

Co wyróżnia metodę  Montessori?

Metoda ta zakłada, że dziecko uczy się najefektowniej wtedy kiedy zajmuje się tym co je interesuje i co rozbudza jego ciekawość do działania. Metoda ta przyjmuje w swoje założenie, że dzieci w tym samym wieku znajdują się często na różnych poziomach rozwoju, który odbywa się w sposób niepowtarzalny - stąd też oferujemy każdemu dziecku indywidualny program jego rozwoju.

Metoda podkreśla, że optymalną grupę do pracy stanowi grupa mieszana wiekowo. Pozwala to na łatwiejsze odnalezienie właściwego poziomu pracy. Nigdzie w "naturze" nie występują grupy jednolite wiekowo, które sprzyjają jedynie rywalizacji i porównywaniu. W klasach na półkach znajdują się specjalnie przygotowane pomoce dydaktyczne. Tematycznie odpowiadają one obowiązującym programom nauczania, ale co najważniejsze znacznie go rozszerzają. Różnorodność materiałów dydaktycznych pozwala na rozszerzenie wiedzy przez dzieci zdolne, a jednocześnie umożliwia dzieciom mniej zdolnym opanowanie danej tematyki poprzez użycie specjalistycznych pomocy.

Istotą wychowania jest uniezależnienie dziecka od dorosłych, jego samodzielność i odpowiedzialność. Wspierając to podstawowe dążenie człowieka, tworzymy środowisko, w którym dziecko samo decyduje o rodzaju, miejscu i czasie pracy, indywidualnie lub z partnerem, przy zachowaniu reguł społecznych. 

Metoda Montessori buduje silną i kreatywną osobowość. Dzieci nieśmiałe - pozyskują wiarę we własne  siły, poczucie pewności siebie. Natomiast dzieci nadpobudliwe - stają się spokojne, pogodne i twórcze. 

Edukacja muzyczna rozpoczęta wcześnie, rozwija kreatywność, wspomaga rozwój zdolności i umiejętności, które będą dziecku przydatne podczas całego życia.Metoda Montessori zakłada codzienne zajęcia umuzykalniające, uwrażliwiające i kształtujące słuch muzyczny dziecka, przy użyciu fascynujących materiałów dydaktycznych. Indywidualne lekcje z dzwonkami montesoriańskimi. Wypracowanie zamiłowania do ładu, porządku i ciszy.

Ważnym aspektem pracy przedszkola Montessori jest obcowanie dzieci z przyrodą, jako istotny element zdrowia zarówno w sensie fizycznym jak i duchowym tzn. budującym niezwykłą wrażliwość dziecka na otaczający świat. Wychodząc naprzeciw tej potrzebie oferujemy ogród z placem zabaw a także przestrzeń, na której dzieci będą pielęgnowały kwiaty, uprawiały warzywa i owoce.

Metoda ta przyjmuje w swoje założenie, że dzieci w tym samym wieku znajdują się często na różnych poziomach rozwoju, który odbywa się w sposób niepowtarzalny - stąd też oferujemy każdemu dziecku indywidualny program jego rozwoju.

Metoda podkreśla, że optymalną grupę do pracy stanowi grupa mieszana wiekowo. Pozwala to na łatwiejsze odnalezienie właściwego poziomu pracy. Nigdzie w "naturze" nie występują grupy jednolite wiekowo, które sprzyjają jedynie rywalizacji i porównywaniu.

W klasach na półkach znajdują się specjalnie przygotowane pomoce dydaktyczne. Tematycznie odpowiadają one obowiązującym programom nauczania, ale co najważniejsze znacznie go rozszerzają. Różnorodność materiałów dydaktycznych pozwala na rozszerzenie wiedzy przez dzieci zdolne, a jednocześnie umożliwia dzieciom mniej zdolnym opanowanie danej tematyki poprzez użycie specjalistycznych pomocy.

Istotą wychowania jest uniezależnienie dziecka od dorosłych, jego samodzielność i odpowiedzialność. Wspierając to podstawowe dążenie człowieka, tworzymy środowisko, w którym dziecko samo decyduje o rodzaju, miejscu i czasie pracy, indywidualnie lub z partnerem, przy zachowaniu reguł społecznych.

Metoda Montessori buduje silną i kreatywną osobowość. Dzieci nieśmiałe - pozyskują wiarę we własne siły, poczucie pewności siebie. Natomiast dzieci nadpobudliwe - stają się spokojne, pogodne i twórcze. - Edukacja muzyczna rozpoczęta wcześnie, rozwija kreatywność, wspomaga rozwój zdolności i umiejętności, które będą dziecku przydatne podczas całego życia. Metoda Montessori zakłada codzienne zajęcia umuzykalniające, uwrażliwiające i kształtujące słuch muzyczny dziecka, przy użyciu fascynujących materiałów dydaktycznych. Indywidualne lekcje z dzwonkami montesoriańskimi.

Wypracowanie zamiłowania do ładu, porządku i ciszy. - Ważnym aspektem pracy przedszkola Montessori jest obcowanie dzieci z przyrodą, jako istotny element zdrowia zarówno w sensie fizycznym jak i duchowym tzn. budującym niezwykłą wrażliwość dziecka na otaczający świat. Wychodząc naprzeciw tej potrzebie oferujemy ogród z placem zabaw a także przestrzeń, na której dzieci będą pielęgnowały kwiaty, uprawiały warzywa i owoce.

  • Aktualności

    Rekrutacja do Przedszkola Montessori Magnolia

    Rekrutacja do Przedszkola Montessori Magnolia

  • Kontakt

    Adres: ul. Zaściankowa 46 [zobacz mapę]
    71-230, Szczecin
    NIP: 852-259-31-73

    E-mail: montessori.magnolia*!*gmail.com
    Telefon: +48 512 323 815
    Telefon kom.: +48 500 287 353
    Web: www.montessori-magnolia.pl

  • Newsletter

    zapisz wypisz

    OK

© 2019 - Centrum Edukacji Montessori Magnolia

X Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.